ויסות רגשי בגיל הינקות

מהו ויסות רגשי? אחת המשימות ההתפתחותיות המרכזיות של התינוק בשנות החיים הראשונות הינה רכישת יכולת ויסות של התנהגות, עוררות ורגש, החיונית להסתגלות המוצלחת של התינוק לסביבתו המורכבת. חשיבותה של יכולת הויסות הרגשי נעוצה בכך שהיא מהווה בסיס לתפקודים נוירופיזיולוגיים בסיסיים חיוניים כמו נשימה ובליעה וכן קשורה להתפתחות חברתית חיובית.

                                                                                           לקריאת המאמר...

הפרעות תקשורת - תחלואה נלווית ואבחנה מבדלת

האתגר באבחון הפרעת תקשורת אצל ילדים צעירים הוא עצום ודורש הבנה מעמיקה של תפקוד הילד במסגרות חייו השונות, תוך התייחסות ושלילת הסברים וגורמים נוספים אשר יכולים להשפיע על תפקודו התקשורתי של הילד. מאמר זה אינו מחליף אבחון מקצועי, אך יכול לסייע להורים ולאנשי טיפול, להבין יותר על מה מסתכלים בעת האבחון ואיזו אבחנה מבדלת נעשית. 

לקריאת המאמר...

 

 

הסבר מתומצת על מודל הDIR לטיפול בילדים עם הפרעות תקשורת

מודל ה DIR  (The Developmental, Individual-Difference, Relationship-Based Model) פותח ע"י ד"ר סטנלי גרינשפאן שעובד בתחום של פסיכיאטריה, מדעים התנהגותיים ורפואת ילדים במרכז הרפואי באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. הוא פיתח גישת טיפול התפתחותית שבאה כאלטרנטיבה לשיטות התנהגותיות ומאופיינת באינטנסיביות והתמקדות באינטראקציה.
 
 
                                                                                             לקריאת המאמר...
                                                                                                                                          
                                                                                                                                                          
 

קשיים בפתרון בעיות אצל ילדים עם ASD    

 

 
 
 

ילדים עם הפרעת תקשורת ASD מתקשים פעמים רבות בפתרון בעיות בחיי היומיום. מאמר זה מתאר בקצרה את הסיבות לקושי זה בהקשר למאפיינים הקוגניטיביים של הפרעת תקשורת.    

  

ASD התנהגות חזרתית אובססיות ורוטינות אצל ילדים עם

מודל ה DIR  (The Developmental, Individual-Difference, Relationship-Based Model) פותח ע"י ד"ר סטנלי גרינשפאן שעובד בתחום של פסיכיאטריה, מדעים התנהגותיים ורפואת ילדים במרכז הרפואי באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. הוא פיתח גישת טיפול התפתחותית שבאה כאלטרנטיבה לשיטות התנהגותיות ומאופיינת באינטנסיביות והתמקדות באינטראקציה.

הערכה עצמית אצל ילדים עם הפרעת קשב וריכוז

ילדים שיש להם הפרעת קשב וריכוז עלולים לחוות פגיעה בהערכה העצמית שלהם כפועל יוצא של הקשיים הלימודיים, החברתיים והרגשיים שהם חווים. מאמר זה מתאר את השפעתה של הפרעת קשב וריכוז על התפתחות הערכה עצמית חיובית אצל ילדים, מפרט את הגורמים המשפיעים על הערכה עצמית ומציע דרכים לקידום התפתחותה של הערכה עצמית חיובית יותר.​ 

                                                                                              לקריאת המאמר...

פתרונות מעשיים לקשיים החברתיים והרגשיים של ילדים עם הפרעת קשב וריכוז

ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז חווים לעיתים קרובות קשיים רגשיים וחברתיים זאת מאחר והפרעת קשב וריכוז משפיעה לא רק על תפקודו האקדמי של הילד אלא גם על תפקודו החברתי, על ההערכה העצמית שלו ועוד. המאמר מפרט דרכים שונות העשויות לסייע לילד בקשייו בתחומים אלו והניתנים ליישום בבית ובבית הספר. 

 

                                                                                               לקריאת המאמר...

עידוד מיומנויות משחק דמיוני

המאמר מתאר את חשיבותו של המשחק עבור התפתחותם של ילדים צעירים, בדגש על משחק דמיוני ומתאר עקרונות עבודה לעידוד מיומנויות של משחק דמיוני, שניתנות ליישום ע"י הורים ומטפלים.

 

 

​SCD Social communication disorder

 

בספר האבחנות הפסיכיאטריות DSM5 הופיעה אבחנה חדשה הנקראת SCD. המאמר מביא את ההגדרה לאבחנה זו, אשר יש לה משיקים רבים עם אבחנה של הפרעת תקשורת ASD ואת ההבדלים בין שתי האבחנות האלו.